ביקור בארכיון גבעת חיים איחוד / ברוריה קויתי, מנהלת מרכז התיעוד של עמק חפר



ביום שלישי 23.1.18 ביקרתי בארכיון גבעת חיים איחוד ונפגשתי עם היידי עפרון ואשר ישראלי.

הכניסה לארכיון מלווה בקירות שעליהם מופיעים פריטים המספרים את ההיסטוריה של הישוב (שלטי קבוצות ילדים, לוח שנה קיבוצי, משחקים שונים ותמונות של בני המקום).


אשר ערך לי ביקור מרשים בקיבוץ (ברגל וברכב) והראה לי את גודלו ורבגוניותו של המקום. הוא הראה והסביר לי על חשיבותו של ארכיון התכנון והבנייה, השומר בתוכו מפות ושרטוטים של מבני הקיבוץ מתקופות שונות, בייחוד היום, עם התרחבותו של הקיבוץ וחזרת הבנים הביתה.



היידי הכניסה אותי לכל מחלקות הארכיון הקיבוצי, סיפרה לי על התפתחותו והראתה לי כיצד הוא בנוי, והכל בלחיצת כפתור. שוטטנו ועברנו על הבלוג, על עלוני הקיבוץ היוצאים באופן סדיר, ראינו את מילון המונחים הקיבוצי האישי של גבעת חיים, קראתי חלק מהסיפורים המקומיים, עברתי על אלבומי התמונות המרהיבים, צילומי סרטים, שלטי חוצות, מתכונים ייחודיים של נשות הקיבוץ ואפילו ראיתי שיש מקום כבוד בארכיון לצילומי מצבות של כל הנפטרים.

להיידי היה חשוב שהכל יהיה נגיש, שמיש וכל אדם שרוצה לקבל מידע על הקיבוץ יוכל לעשות זאת בכל רגע נתון.

ראיתי ארכיון רציני, רחב ורבגוני הכולל בתוכו מידע רב.

ללא ספק ההיסטריה והמורשת של המקום באים לידי ביטוי בעבודתם של היידי ואשר.

מקום שיודע לשמור על מורשת ומסורת יוכל גם לבנות בית חם ונעים בהווה ובעתיד לאנשיו.

כל הכבוד, ארכיון לדוגמא.

 תודה על יום מקסים במחיצתכם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הארכיון והמוות / היידי עפרון

מבצע בוקר בפעוטון / ערה

שתי תמונות / היידי עפרון

עצי הברוש בדרך לבית הקברות / נורית וולף

הסיפור מאחורי הסיפור / חנוש מורג

האחד במאי / היידי עפרון

מה תגיד סבא ברונו? / נעה בוכהולץ

"הפועל" גבעת חיים – שנים ראשונות / פינדה שפע

ארכיון

הצג עוד